۱۳۹۰/۵/۴    ۳:۴۳     بازدید:۳۲۱۰       کد مطلب:۹۱۱۵۴۲          ارسال این مطلب به دیگران

رویدادها »
  ،   گزارش کوتاه از سفر دانشجويی معنوی اردوی زیارتی مشهد مقدس تیر ماه ۱۳۹۰
سفر مشهد مقدس از روز ۲۳/۴/۹۰ با حضور در ساعت ۱۴:۳۰در فرودگاه دبی شروع شد پرواز با یک ساعت و نیم تأخیر در ساعت ۱۶:۳۰ به سمت مشهد مقدس شروع شد......

سفر مشهد مقدس از روز 23/4/90 با حضور در ساعت 14:30در فرودگاه دبی شروع شد

پرواز با یک ساعت و نیم تأخیر در ساعت 16:30 به سمت مشهد مقدس پرواز کرد و در ساعت 19 در فرودگاه مشهد به زمین نشست.

در میان راه با اولین نظر به گنبد ملکوتی حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) همه ذوی الحقوق را یاد نموده و همگی به آن مقام والا عرض ادب و سلام داشتند و سپس صلوات خاصه آن حضرت را برای جمع خوانده شد و همراهان  نیز تکرار نمودند.

ساختمان که دیده شده بود دارای 4 طبقه و در هر طبقه دو سوئیت قرار داشت در هر سوئیت 8 نفر اقامت گزیدند

ساعت 2:30 صبح کاروان به سمت حرم مطهر به راه افتاد و در ساعت 3 صبح به حرم مطهر رسید. بعد از خواندن اذن دخول به صورت دسته جمعی و عرض ارادتی کوتاه به حرم مطهر مشرف شدیم .

قرار بر آن شد که بعد از نماز صبح به زیارت بپردازیم و بعد از قرائت دعای ندبه در ساعت 7 صبح به سمت محل استقرار حرکت کردیم.

بعد از استراحتی کوتاه ساعت 9 صبح به طرف حرم به راه افتادیم.

برنامه بازدید از موزه مرکزی استان قدس و موزه قران و نفایس و هدایای رهبری به استان قدس رضوی بود البته این برنامه به مدت سه ساعت دیده شده بود که به علت دیر رسیدن کاروان به یک ساعت تقلیل یافت

در روز اول سفر همه مورد لطف و مرحمت حضرت غریب الغربا علی بم موسی الرضا قرار گرفته و ناهار میهمان میهمان خانه حضرت بودند

عصر برنامه حرم شناسی تدارک دیده شده بود که به علت خستگی کاروان لغو شد وسپس دیدار از مرکز دائمی نمایشگاه توانمندی استان قدس و سازمان های وابسطه بود که این دیدار با شروع اذان مغرب پایان پذیرفت

نماز مغرب به جماعت حضرت ایت الله مکارم در صحن جامع رضوی برگزار شد

روز دوم:

ساعت 2:30 به سمت حرم مطهر برای اقامه نماز صبح به جماعت حرکت نموده و بعد از 45 دقیقه از نماز قرار گذاشتیم و به سمت محل استقرار حرکت کردیم.

ادامه برنامه از ساعت 8 صبح با صبحانه شروع شد و ساعت 8:30 به سمت حرم مطهر حرکت کردیم .

ساعت 9 بازدید از کتابخانه مرکزی آستان قدس، ساعت 10:30 بازدید از موزه مردم شناسی و ساعت 11 حضور در محل نمایشگاه مرکزی آستان قدس برای سخنرانی سرکر خانم تجریشی معاونت دانشگاه ،که ایشان سخنانی پیرامون نقش زن و مرد در حکومت عدل جهانی و اهمیت زنان در حکومت حضرت (علیه السلام) بود . ساعت 12 الی 12:20 دقیقه پرسش و پاسخ با خانم تجریشی بود.

و بعد از آن نماز ظهر را به جماعت در حرم مطهر اقامه کردیم و بعد از آن به زیارت حضرت علی ابن موسی( علیه السلام) مشرف شدیم.

ساعت 14 همگی به سمت محل استقرار حرکت کردیم . ساعت 15 برنامه ناهار و ساعت 18 برنامه حرم شناسی و ساعت 18:45 برنامه حلقه معرفت با حضور استاد ارجمند حجة الاسلام و المسلمین نهضتی برگزار شد که تا اذن مغرب به طول انجامید. بعد از نماز و زیارت به سمت محل اسکان حرکت کردیم.

شب میلاد مولی و سرورمان حجة بن الحسن العسکری ( علیه السلام ) است. مراسم جشن برپا کردیم و فرزند حجة الاسلام تقوی مدیحه سرایی و سرودخوانی کردند و بعد از آن نوه ایشان درباره اسراف و مظاهر ان به سخنرانی پرداختند. در طول جلسه از حضار با بستنی و شربت پذیرایی شد و سپس شام و میوه در بین حضار توزیع شد.

انشب تا ساعت 2 برنامه مناجات و از ساعت 2 به سمت حرم حرکت کردیم و بقیه شب را کاروان در حرم مطهر به شب زنده داری و دعا پرداختند. صبح بعد از نماز و زیارت به سمت محل اسکان حرکت کردیم و از ساعت 10 صبح در بین کاروان صبحانه توزیع شد.

روز سوم

صبح به علت راز ونیاز شبانگاهی دیشب برای صبح برنامه خاصی تدارک دیده نشد قبل از ظهر همهگی به بازار رفتند و بعد نماز را در حرم اقامه کردند.

ساعت 16:30 با یک دستگاه اتوبوس به سمت امامزادگان یاسر و ناصر واقع در طرقبه ( یکی از شهرهای ییلاقی اطراف مشهد ) راه افتادیم.

در بین راه توقفی 45 دقیقه ای داشتیم برای خوردن بستنی و خرید. ساعت 18:30 به محل زیارتگاه رسیدیم و در آنجا با استقرار در محل جلسات حرم آقای تقوی به ایراد سخنرانی پرداختند و به این سوال که چرا امامزادگان زیادی در ایران هست پاسخ گفتند.

و پس از اقامه نماز جماعت و زیارت، نبات تبرکی آستان به کاروان زیارتی سیاحتی فرهنگی مسجد امام حسین (ع) دبی اهدا شد.

و شب ساعت 9 به محل استقرار بازگشتیم.

روز چهارم

کاروان به قصد زیارت وداع ساعت 2:30 صبح به سمت حرم مطهر علی بن موسی ( علیه السلام) به حرکت درآمد و بعد از زیارت در ساعت 4 به محل اقامت بازگشت و بعد از اقامه نماز صبح به سمت فرودگاه مشهد حرکت نموده و به سمت دبی پرواز نمودیم.

انتهای پیام

ضمائم:
نظرات بازدیدکنندگان

نظر شما درباره این مطلب

امنیت اطلاعات و ارتباطات ناجی ممیزی امنیت Security Audits سنجش آسیب پذیری ها Vulnerability Assesment تست نفوذ Penetration Test امنیت منابع انسانی هک و نفوذ آموزش هک